wtorek, 14 stycznia 2014

Quiche z porem, pomidorami i szynką parmeńską

Dzisiaj zamarzyło mi się zrobienie czegoś z pora, wahałam się między zupą kremem a quichą. Przeglądałam różne przepisy i myśląc o smakach wygrała quiche! Nie znalazłam takiego przepisu, który byłby dla mnie idealny więc zmodyfikowałam i stworzyłam swój:)
Oto on
Kruche ciasto:
1,5  szklanki mąki pszennej
1/3 kostki 200g masła
4 łyżki wody
1/2 łyżeczek soli
1 jajko

Nadzienie:
1 większy por
1/2 puszki krojonych włoskich pomidorów bez skórki
1 szklanka śmietany 18%
15 dkg sera startego kasztelańskiego
2 jajka
1 łyżka oliwy
pieprz świeżo mielony
chili świeżo mielone
sól
świeża bazylia

Przygotowanie:
Krok 1
Ciasto kruche:  mąkę  wraz z jajkiem mieszamy, dodajemy schłodzone masło, wodę, sól. Ugniatamy całość do połączenia się składników. Z gotowego ciasta formujemy kulę, zawijamy w folię spożywczą i wstawiamy do lodówki na około godzinę.
Schłodzone ciasto układamy na blacie posypanym mąką i wałkujemy na wielkość odpowiadającą formie. Formę natłuszczamy masłem. Dociskamy ciasto do brzegów formy. Kładziemy papier do pieczenia na ciasto i obciążamy fasolą.
Ciasto pieczemy ok 10 min w temperaturze 180 stopni.
Krok 2
Kroimy pora i wrzucamy na patelnię z oliwą, zmniejszamy ogień i dusimy mieszając ok 15 min. Dodajemy pomidory. Dusimy około 10 minut. Dodajemy pieprz i chili.
Krok 3
Do miski wrzucamy: śmietanę, starty ser, jajka, sól, pieprz i mieszamy łącząc składniki.
Krok 4

Piekarnik rozgrzewany do temperatury 180 stopni. Nadzienie z pora i pomidorów układamy na upieczonej formie, zalewamy masą ale nie całością.  Układamy szynkę parmeńską i na nią wylewamy pozostałą część masy. Na wierzch układamy liście świeżej bazylii. Wstawiamy do piekarnika na 30 min. Masa powinna się ściąć i zarumienić.

Kroki i efekty 
Smacznego:) 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz